About Me

My photo
Kota kinabalu, sabah, Malaysia
....redha dan tawakkal....

life...........goes on............

~La Khauf Wala Tahzan, Innallaha m'ana" yang membawa maksud Jangan takut dan jangan bersedih, ALLAH menyertai (menolong) kita...Demikianlah maksud firman ALLAH S.W.T dalam Al-Quran~ ~Apabila engkau ingin mengambil seseorang menjadi teman,maka buatlah dia supaya marah kemudian suruh orang bertanya kepadanya tentang dirimu dan rahsiamu.Sekiranya ia mengatakan yang baik dan menyembunyikan rahsiamu,maka ambillah dia menjadai sahabat~

Monday, August 6, 2012

Aku seorang hamba menuju keabadian........














  Bukan sekadar kuantiti yang dikejar
  Memuaskan hati manusia
  Namun rupanya tidak memberi makna.
  Aku mengejar ikhlas dan istiqamah
  Aku mahu merangkak
  Aku mahu terjatuh dan merasa sakit
  Baru aku tahu erti penghambaanku
  Penghambaanku bukan kerana aku manusia hebat
  Penghambaanku bukan kerana ianya disuruh manusia


  Bahkan
  Penghambaan ini penghambaan yang tulus dari hati
  Hati yang kosong tanpa merasa hamba pada Dia
  Hati yang hilang tanpa berkata-kata dengan Dia
  Hati itu yang mahu aku miliki
  Cinta tiada tara
  Hingga aku tak bisa meninggalkan ibadah-ibadah itu
  Kerna rindu ini sentiasa ada untuk Pencipta. "

 Biarkan aku mulakan sedikit demi sedikit
 Kerana aku mahu menghargai apa yang aku cintai
 Kerana aku mahu ianya berkekalan sehingga penghujung nyawaku
 Bukan yang berhenti di simpang perjuangan......

No comments: